Over uw nota

Meer tijd voor u.

Omdat wij als zorgaanbieder liever met u dan met onze administratie bezig zijn, hebben wij de verwerking van onze nota's overgedragen aan Famed. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties en werkt inmiddels voor duizenden (para) medici zoals tandartsen, orthodontisten, huisartsen en dierenartsen.

 

Wat betekent dit voor u?

U ontvangt een nota van Famed en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd.

Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

 

Betaling van uw nota.

U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving. Bekijk alle betaalmogelijkheden op www.notavanfamed.nl.

Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen. Heeft u net iets meer tijd nodig om de nota te voldoen? Ga naar www.notavanfamed.nl of mail/bel met het Contact Center van Famed.

Alles online snel en gemakkelijk regelen.

Op www.notavanfamed.nl kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de nota inzien, de status van uw nota controleren en een adreswijziging doorvoeren. Nota van Famed biedt u overzicht van uw nota’s en gemak bij uw betalingen.

 

Heeft u vragen over uw ontvangen nota?

Voor vragen over uw nota kunt u terecht op de website. U kunt ook contact opnemen met het Contact Center van Famed.

     www.notavanfamed.nl

     0900 – 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten)

     contactcenter@famed.nl

Het Contact Center van Famed is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.

‘Alles wordt duidelijk uitgelegd, er is tijd voor de patiënt en ruimte voor het stellen van vragen. De tandarts doet de behandeling ook zelf, dit was bij mijn vorige tandarts anders, die liet alles door zijn assistente doen.’
Reactie uit onze patiënten enquête

Vragen...

Een aantal zaken met betrekking tot de tandartsnota blijven onduidelijk. Wat kunt u doen?

U kunt contact opnemen met onze medewerkers aan de receptie. Zij zijn u graag van dienst en staan u graag te woord. U kunt ons ook een email sturen. Wij zullen dan binnen twee werkdagen hier op reageren.

Lees verder